בלוג

מסאז' תאילנדי "איסן"

מסאז' תאילנדי "איסן" באבנים חמות הוא שיטת עיסוי עתיקה בת מאת שנים. מטרתו היא כפולה: הרגעת הגוף והנפש גם יחד. מקור מסאז' "איסן" אמנם בתאילנד, אך הוא מתבסס גם על עקרונות ופילוסופיות מהרפואה הסינית.

החום הנפלט מהאבנים מאפשר פעולת עיסוי אפקטיבית יותר

בשיטת עיסוי זו עושים שימוש באבני חלוקי נחל העשויות מבזלת לא מעובדת (מגמה) וטובלים אותן בשמנים ארומטרפיים מחוממים. היות וצפיפות החומר של האבנים היא גבוהה, הן סופגות ואוגרות את החום למשך זמן רב. לאחר מכן מניחים את האבנים החמות תוך תנועות עיסוי ולחיצה על נקודות שונות בגוף המטופל אשר דורשות טיפול מיוחד ואשר ידועות כנקודות דרכן מקבל הגוף אנרגיות מאזנות, כגון רקמות רכות, שרירים וגידים.

השילוב של הנחת האבן החמה על הגוף יחד עם תנועות עיסוי הוא ייחודה המנצח של שיטת עיסוי באבנים חמות: החום הנפלט מהאבנים, שמחוממות לטמפרטורה של כ-5 מעלות יותר מחום הגוף – מאפשר שחרור של השרירים וכך פעולת העיסוי עצמה היא אפקטיבית יותר. העיסוי עצמו הוא עדין ומלטף, בניגוד לעיסויים אחרים שעושים שימוש בכוח המטפל ונחשבים ליותר אגרסיביים ואף כואבים לעיתים.

מסאז' תאילנדי "איסן" – לא רק לשחרור שרירים תפוסים

בבסיסו, מסאז' תאילנדי "איסן" הוא שיטה ומוכחת לשחרור שרירים תפוסים ולהרגעת כאבים בשרירים. כיום השימוש בשיטת עיסוי זה התרחב ומטפלים רבים עושים בו שימוש על מנת לטפל בהצלחה גם בכאבי מחזור, כאבים עקב נקעים, כאבי גב, כאבי ראש וזירוז תהליכי ריפוי. בנוסף מסייע מסאז' תאילנדי "איסן" גם במישור הנפשי, בעיקר בהפחתת חרדות, טיפול בנדודי שינה והפחתת מתחים שונים. שימוש באבנים חמות ידוע גם כתורם גם להמרצת מחזור הדם (על כן אינו מומלץ לאנשים בעלי לחץ דם גבוה), חיזוק המערכת החיסונית וניקוי רעלים.

הטיפול באבנים חמות אינו ייחודי אך ורק לתאילנד, ועמים רבים עשו בו שימוש במשך השנים. נשים אינדיאניות, למשל, היו מקלות על כאבי השרירים של הלוחמים לאחר שחזרו מהקרב. ברוסיה עשו שימוש באבנים חמות בתוך אמבטיה על מנת לשמור על טמפרטורת מים חמימה ונעימה ולשחרור כאבי גב. ביפן עשו שימוש באבנים חמות על מנת להקל על בעיות עיכול. כיום מסאז' באבנים חמות נפוץ בכל רחבי העולם המערבי, ואין צורך לנסוע למקומות רחוקים ואקזוטיים על מנת ליהנות מעיסוי איכותי. גם בישראל התחום מפותח ביותר, הודות לפופולאריות ההולכת והגואה של רפואת המזרח והרפואה האלטרנטיבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *